BULETIN INFORMATIV 16.10.2017

Sesiune de admitere la şcolile de agenţi şi subofiţeri ai Ministerului Afacerilor Interne în luna ianuarie 2018

 

 

În conformitate cu pachetul de măsuri aprobat de ministrul Carmen Dan, pentru diminuarea deficitului de personal, MAI organizează, în premieră, o sesiune de admitere în luna ianuarie 2018 în școlile de agenți și subofițeri.

Vor fi scoase la concurs 2.880 de locuri, astfel: 1600 pentru agenți de poliție, 700 pentru subofițeri jandarmi, 300 pentru subofițeri pompieri și 280 pentru polițiști de frontieră.

Locurile scoase la concursurile de admitere sunt comune – femei şi bărbaţi, cu excepţia celor aprobate la şcoala de Subofiţeri şi Protecţie Civilă ”Pavel Zăgănescu” Boldeşti care sunt doar pentru bărbaţi.

Recrutarea candidaților se realizează, în funcție de domiciliu, respectiv reședința acestora, de către departamentele de resurse umane de la nivelul unităților teritoriale și centrale ale Inspectoratului General al Poliției Române, Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, Inspectoratului General al Jandarmeriei și Inspectoratului General pentru Situații de Urgență.

Cererile-tip de înscriere pentru admitere în sesiunea ianuarie 2018 se depun de către candidaţi la departamentele de resurse umane până la data de 5 decembrie 2017. Candidaţii depun documentele necesare pentru constituirea dosarelor de recrutare, inclusiv actele de studii corespunzătoare. 

Tematica și bibliografia de concurs, etapele de înscriere a candidaților și planificarea probelor de concurs se vor afișa pe site-ul oficial al fiecărei unități de învățământ.

Şcolile postliceale ale MAI organizează concursurile de admitere în perioada 13 – 21 ianuarie 2018, conform graficelor stabilite la nivelul fiecărei şcoli. 

Proba de verificare a cunoştinţelor constă într-un test scris. Pe lângă testul scris, candidaţii vor avea de trecut probele sportive, testul psihologic şi evaluarea medicală.

COMUNICAT DE PRESA 11.10.2017

În data de 19 octombrie a.c, ora 11 la EXPO Arad, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Vasile Goldiş” În data de 19 octombrie a.c, ora 11 la EXPO Arad, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Vasile Goldiş” Arad, organizează o conferinţă/consultare cu agenţii economici, proiectanţi, reprezentanţi ai administraţiei publice locale, instituţii cu privire la aspectele legislative privind avizarea/autorizare privind securitatea la incendiu.
Sunt invitaţi să participe toţi cei interesaţi de acest aspect.
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Vasile Goldiş „ Arad este în continuare un partener deschis la dialog şi sprijin pentru toate persoanele fizice sau juridice ce doresc sa intre în legalitate.

Arad, organizează o conferinţă/consultare cu agenţii economici, proiectanţi, reprezentanţi ai administraţiei publice locale, instituţii cu privire la aspectele legislative privind avizarea/autorizare privind securitatea la incendiu.
Sunt invitaţi să participe toţi cei interesaţi de acest aspect.
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Vasile Goldiş „ Arad este în continuare un partener deschis la dialog şi sprijin pentru toate persoanele fizice sau juridice ce doresc sa intre în legalitate.

COMUNICAT DE PRESA 02.10.2017

COMUNICAT DE PRESĂ

 

Miercuri, 4 octombrie a.c se va desfăşura exerciţiul lunar de înştiinţare alarmare prin declanşarea mecanismului de înștiințare a autorităților privind iminența producerii unor evenimente deosebite și vor fi acționate echipamentele dedicate de avertizare/alarmare a populației din zone posibil a fi afectate de dezastre, prin intermediul semnalelor acustice. (sirenele de alarmare)

În cadrul exerciţiului vor fi declanşate sirenele din municipiul Arad.

Semnalul de alarmare, „ALARMĂ LA DEZASTRE”, este compus din 5 sunete a câte 16 secunde fiecare, cu pauză de 10 secunde între sunete.

Din cele 51 sirene din municipiul Arad 49 sunt centralizate şi se acţionează din punctul de comandă de la sediul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Vasile Goldiş” al judeţului Arad.

Sirenele sunt electrice şi electronice, cele electronice au posibilitatea de transmitere a mesajelor de tip „voce”.

Recomandăm cetățenilor să rămână calmi și să urmărească informările Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Vasile Goldiş” al judeţului Arad

Mesajele tip voce vor fi particularizate cu sintagma “EXERCIȚIU”.

 

INFO BACKGROUND

 

Înştiinţarea, avertizarea, prealarmarea şi alarmarea se realizează în scopul dispunerii măsurilor de protecție a populaţiei și bunurilor materiale, precum şi pentru limitarea efectelor dezastrelor. Cele mai des întâlnite situații în care este alarmată populația, prin intermediul sirenelor electrice și electronice, au loc pe timpul inundațiilor, când este semnalată iminența producerii unor viituri care să pună în pericol viața persoanelor.

De asemenea, sistemul de înștiințare – alarmare este utilizat în cazul producerii unor accidente tehnologice în care sunt implicate substanțe periculoase, ruperii unor baraje hidrotehnice sau căderii obiectelor din atmosferă. Această metodă destinată protecției populației civile poate fi utilizată și pe timpul conflictelor armate.

Prin intermediul acestor mijloace de alarmare pot fi transmise semnale acustice cu diferite semnificații sau pot fi transmise mesaje vocale care vizează anumite măsuri pentru comunitate.

La nivel național, există peste 7.700 astfel de mijloace, care pot fi utilizate în cazul unor dezastre sau alte situații de protecție civilă, modul de acționare a acestora fiind realizat local sau centralizat, din dispecerate.

Responsabilitatea menținerii în stare de operativitate a sistemului de înștiințare-alarmare revine autorităților publice locale, iar reprezentanții inspectoratelor pentru situații de urgență derulează, periodic, acțiuni de verificare în teren.

COMUNICAT DE PRESA 10.10.2017

  1. „Salvator din pasiune” – voluntariat în situaţii de urgenţă

O activitate interesantă a avut loc Sâmbătă în data de 7 octombrie la sediul ISU Arad, unde col. Cebuc Lucian a desfăşurat convocarea lunară cu voluntarii din cadrul ISU Arad, convocare la care s-a discutat programul de activităţi al voluntarilor, planificarea cursurilor şi a formelor de pregătire şi nu în ultimul rând le-a fost prezentată o temă referitoare la desfăşurarea Campionatului mondial de Descarcerare care a avut loc anul acesta la Târgu Mureş. De asemenea tot în cadrul activităţii de voluntariat, domnul Roşu Ovidiu Adrian fiind primul voluntar care îndeplineşte cumulativ toate condiţiile necesare pentru a activa pe Ambulanţa SMURD, acesta a primit echipamentul specific, urmând ca în continuare să fie încadrat pe Ambulanţa SMURD din cadrul Gărzii de intervenţie Birchiş. Cadrele militare specializate în acordarea primului ajutor calificat îl vor sprijini şi îl vor îndruma în exercitarea atribuţiilor specifice, la fel cum au făcut-o şi până acum.

 

  1. Misiune în sprijin la ISU Caraş-Severin

Duminică dimineaţa în data de 8 octombrie, 3 scafandri din cadrul Detaşamentului de pompieri Arad s-au deplasat în misiune în localitatea Coronini din judeţul Caraş-Severin, pentru a sprijini colegii de la ISU Caraş în căutarea a 4 persoane căzute cu autoturismul în Dunăre. După aproximativ 5 ore de căutări forţele de intervenţie de la faţa locului împreună cu scafandrii arădeni: plt. maj. Cerb Veţian, plt. maj. Neamţu Adrian şi plt. adj. Palcu Cristian, au reuşit să găsească autoturismul care a fost scos la mal, însă cele 4 persoane nu au fost găsite momentan.