COMUNICAT DE PRESA 27.09.2018

VINO ALĂTURI DE NOI!

ACUM, POŢI DEVENI POMPIER MILITAR !

 

În perioada 10 – 21 ianuarie 2019 la Şcoala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldeşti se organizează concurs de admitere pentru calificările „subofiţer de pompieri şi protecţie civilă” și „maistru militar auto”.

 

La concurs se candidează pe 300 de locuri destinate bărbaților, astfel:

– subofiţer de pompieri şi protecţie civilă – 275 de locuri;

– maistru militar auto – 25 de locuri.

 

Durata studiilor postliceale este de 1 an.

 

Activitatea de recrutare a candidaţilor se realizează de structurile de resurse umane din cadrul ISUJ ARAD

 

Cererile de înscriere la concursul de admitere se depun la sediile inspectoratelor

pentru situaţii de urgenţă judeţene / Bucureşti-Ilfov, în raport de domiciliul sau reședința înscrise în cartea de identitate, până la data de 23 noiembrie 2018.

 

Copiii aflaţi în întreţinerea militarilor / poliţiştilor răniţi sau decedaţi în timpul şi în legătură cu exercitarea atribuţiilor de serviciu, pot solicita în scris ministrului afacerilor interne înmatricularea în instituţiile de învăţământ ale MAI, în anul I de studii fără susţinerea probei de verificare a cunoştinţelor, în conformitate cu prevederile OMAI nr.108/2014 privind măsurile de sprijin acordate personalului militar încadrat într-un grad de invaliditate sau clasat apt limitat pentru serviciul militar şi familiilor acestora, precum şi familiilor personalului militar decedat, precum şi OMAI nr. 35/2014 privind măsurile de sprijin acordate poliţiştilor încadraţi într-un grad de invaliditate şi familiilor acestora, precum şi familiilor poliţiştilor decedaţi.

 

  1. CONDIŢII DE ÎNSCRIERE

Pentru a participa la concursul de admitere, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii și criterii:

– să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;

– să cunoască limba română, scris şi vorbit;

– să aibă capacitate deplină de exerciţiu;

– să fie declaraţi „apt” din punct de vedere medical, fizic şi psihologic;

– să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concurs;

– să fie absolvenţi de liceu, cu diplomă de bacalaureat;

– să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate;

– să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea sau să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;

– să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul

individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;

– să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;

– să aibă vârsta de până la 27 de ani, împliniţi în anul participării la concurs;

– să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;

– să nu fi fost exmatriculaţi, pentru abateri disciplinare, dintr-o instituţie de învăţământ.

 

  1. CONŢINUTUL DOSARULUI DE RECRUTARE

 

Pentru recrutare, fiecare candidat va depune la structura de resurse umane a inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene / Bucureşti-Ilfov un dosar plic cuprinzând următoarele documente:

– Cererea de înscriere;

– Diploma de bacalaureat (copie);

– Foaia matricolă pentru clasele IX-XII / IX-XIII (copie);

– Copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare şi/sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă şi, dacă este cazul, ale livretului militar;

– Copii ale certificatului de naştere al candidatului, soţiei şi fiecărui copil;

– Copia certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor

judecătoreşti privind starea civilă;

– Curriculum vitae – Europass (CV);

– Autobiografia;

– Tabelul nominal cu rudele candidatului și soția acestuia;

– Cazierul judiciar;

– 3 fotografii color 3×4 și 1 fotografie color 9×12 cm;

– Fişa medicală-tip de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne;

– Declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare;

Candidații care optează pentru înscrierea pe locurile alocate distinct etniei rome depun la dosarul de recrutare o adeverință eliberată de organizația etnică constituită

potrivit legii, care să le ateste apartenența la etnie.

 

III. ÎNSCRIEREA CANDIDAŢILOR LA INSTITUŢIILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT

 

(1) În vederea susținerii concursului de admitere, candidații declaraţi „apt” psihologic şi medical se înscriu la sediul Şcolii de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldeşti, potrivit calendarului postat pe pagina de internet a școlii.

(2) Pentru înscriere, candidaţii prezintă cartea de identitate sau paşaportul, în original;

(3) Candidaţii care au absolvit studiile liceale în afara României, cu diplomă de bacalaureat sau echivalentă acesteia, au obligaţia de a prezenta următoarele documente:

  1. a) atestatul de recunoaştere a studiilor emis de către direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice;
  2. b) diploma de bacalaureat sau echivalentă cu acesta, în copie, tradusă şi legalizată;
  3. c) foaia matricolă din perioada studiilor liceale, în copie, tradusă şi legalizată.

 

  1. ETAPE ŞI PROBE DE CONCURS

 

▪ Etapa I de selecţie:

– examinarea medicală;

– evaluarea psihologică.

Examinarea medicală a candidaţilor se realizează la unităţile medicale teritoriale ale MAI şi constă în evaluarea detaliată a stării de sănătate, conform baremelor medicale în vigoare. Aceasta se concretizează prin completarea fişei medicale de încadrare tip MAI.

Evaluarea psihologică a candidaţilor se realizează la unităţile teritoriale care asigură recrutarea de către specialişti din cadrul Centrului de Psihosociologie al MAI, potrivit planificării întocmite împreună cu inspectoratele judeţene.

 

▪ Etapa a II-a de selecţie:

– contravizita medicală;

– verificarea aptitudinilor fizice;

– proba de verificare a cunoştinţelor.

Etapa a doua de selecţie (concursul de admitere) se desfăşoară în perioada 10-21 ianuarie 2019, potrivit calendarului admiterii, astfel:

➢ Contravizita medicală a candidaţilor la instituţiile de învăţământ ale MAI se realizează la sediul unităţii de învăţământ de către subcomisia medicală şi constă în evaluarea sumară a candidaţilor pe baza fişei medicale tip MAI.

➢ Evaluarea performanței fizice a candidaţilor se realizează prin susţinerea probei unice traseu practic-aplicativ”, prevăzută de anexa nr. 3^2 la Ordinul m.a.i. nr.177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne cu modificările și completările ulterioare.

➢ Proba de verificare a cunoştinţelor constă în susținerea unui test grilă la disciplina matematică.

 

 

  1. DISPOZIŢII FINALE

 

Prezentarea de înscrisuri false se pedepseşte conform legii şi atrage după sine eliminarea din concurs a candidaților. În cazul în care descoperirea falsului se face după încheierea admiterii, candidaţii respectivi vor pierde locul obţinut prin fraudă.

Admiterea în Şcoala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldeşti se face în limita numărului de locuri aprobat pentru sesiunea de admitere ianuarie 2018, în baza opţiunilor candidaţilor, în ordinea strict descrescătoare a punctajului obţinut. Punctajul de admitere nu poate fi inferior valorii de minim 50 de puncte din 100 posibile

 

Notă:

Candidaţii trebuie să parcurgă în întregime traseul practic-aplicativ şi elementele care îl compun şi să abordeze obligatoriu toate segmentele, în ordinea stabilită, conform schiţei de mai sus. Este declarat „PROMOVAT” candidatul care îndeplineşte baremul minim de 1’05” (un minut şi cinci secunde) la această probă.

 

BULETIN INFORMATIV 01.08.2018

Începând cu data de 24 iulie 2018, ca urmare a promovării concursului organizat de către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, colonel PINTESCU-GRĂDINARU Cătălin George a fost numit în funcţia de prim adjunct al inspectorului şef al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Vasile Goldiş” al judeţului Arad.

Colonel Pintescu Cătălin este absolvent al Facultăţii de Pompieri din cadrul Academiei de Poliţie „ Alexandru Ioan Cuza”, promoţia 2000.

În perioada 2000-2002, a fost locţiitor al comandantului Detaşamentului de Pompieri Piteşti, din 2002 până în anul 2015 a fost ofiţer specialist în comandamentul I.S.U Argeş, din 2015 fiind detaşat la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă până în anul 2016 când a fost împuternicit prim adjunct la ISU Olt.

După absolvirea facultăţii de pompieri, şi-a completat studiile în domeniul situaţiilor de urgenţă şi a managementului conducerii, la Academia de Poliţie – Centrul de Studii Post Universitare, Institutul de Studii pentru Ordine Publică.

 

Azi, 01 august a.c a avut loc la sediul ISU Arad, ceremonialul militare de avansare în grad, la îndeplinirea stagiului, pentru 6 ofiţeri şi 54 subofiţeri.

În România, gradul militar este un drept al titularului şi reprezintă recunoaşterea în plan social a calităţii de militar.

 

Felicitări şi mult succes.

COMUNICAT DE PRESA 21.09.2018

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Vasile Goldiş” al judeţului Arad, continuă campania „ Salvator din pasiune „

Vă asteptăm pentru înscrieri până în 10 octombrie 2018, intre orele 09.00-12.00 la locaţia II a inspectoratului pe str. Eftimie Murgu 3-5.

Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească cei care doresc să se alăture pompierilor salvatori sunt următoarele:

– vârsta cuprinsă între 16 şi 65 de ani;

– apt din punct de vedere medical; – să nu fi fost condamnat pentru săvârșirea infracțiuni lor cu intenție;

– să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul inspectoratelor pentru situații de urgență.

Candidatul trebuie să prezinte un dosar care să cuprindă următoarele documente:

  1. cerere de înscriere;
  2. certificat de cazier judiciar (doar pentru persoanele care au vârsta de peste 18 ani); 3. copie după actul de identitate;
  3. aviz psihologic – se poate obține de la orice cabinet psihologic și poate avea mențiunea ,,apt pentru activitatea de voluntariat în cadrul IGSU” ;
  4. act doveditor al ultimelor studii absolvite sau în curs de desfăşurare – nu există un minim de studii de care persoana care dorește să acceadă la programul de voluntariat trebuie să dispună;
  5. adeverință medicală necesară dosarului poate fi obținută de la medicul de familie, cu mențiune ,,apt pentru efort fizic” (nu este necesară obținerea unei adeverințe de la un medic de medicina a muncii, dar aceasta poate fi acceptată);
  6. acordul părinților/tutorelui legal, doar pentru persoanele care au vârsta sub 18 ani.

       Vă asteptăm alături de noi!

COMUNICAT DE PRESA 20.09.2018

          RO – ALERT va fi testat și în judeţul ARAD!

Începând de mâine, 21 septembrie 2018, Sistemul de avertizare a populației în situații de urgență „RO-ALERT” va fi testat și la nivelul județului Arad.

 

Mâine, 21 septembrie în intervalul 10.00 – 12.00, la nivelul județului va fi transmis un mesaj în  patru localități din județ (Ineu, Chişineu Criş, Sebiş, Bârzava), iar în intervalul 17.00 -19.00, într-o zonă a municipiului Arad.

Aceste teste vor fi reluate în ziua de 24 septembrie, la nivelul întregului județ, în aceleași intervale de timp.

 

În ziua de 26 septembrie, între orele 10.00-12.00 și 17.00-19.00, vor fi transmite mesaje de avertizare către toate localitățile din România.

 

Mai mult decât atât, în perioada următoare vor fi puse la dispoziția publicului informațiile privind configurarea telefoanelor, în funcție de model și operatorul de telefonie mobilă, pentru recepționarea mesajelor de avertizare.

 

Sistemul RO-ALERT permite transmiterea mesajelor de tip Cell Broadcast destinate avertizării şi alarmării populaţiei în situaţii de urgenţă, pentru adoptarea comportamentului necesar autoprotecţiei în caz de urgenţă majoră.

 

Telefoanele aflate în aria de acoperire a zonelor testate si care au această  opțiune configurată vor recepționa mesajul de test ”Acesta este un mesaj pentru testarea sistemului RO-ALERT. Nu se impune aplicarea măsurilor de autoprotecție. Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al Județului Arad”. Modul de afișare și sunetul mesajului de avertizare sunt diferite în funcție de modelul telefonului mob

 

IMPORTANT!

 

MESAJELE AU ROLUL DE A TESTA APLICATIA!

PERSOANELE CARE PRIMESC MESAJUL NU TREBUIE SA INTRE IN PANICA, NU ESTE O SITUATIE REALA, NU SE VA LUA NICI O MASURĂ (ADAPOSTIRE, PARASIREA ZONEI ETC)

 

Accesând https://ro-alert.ro/ vă puteți configura telefonul mobil pentru recepționarea mesajelor.

 

Primirea mesajelor nu generează costuri sau taxe suplimentare pentru utilizatori.